Saopštenje Policijske uprave Pirot.

23.08.2024. 13:53

У претходном трогодишњем периоду у Републици Србији се догодило 105 саобраћајних незгода са смртним последицама у којима су учествовали возачи трактора и 688 саобраћајних незгода са учешћем возача трактора у којима је било повређених лица. У овим саобраћајним незгодама погинуло је 112 лица и 1.061 лице је повређено. Од почетка ове године, на путевима у Републици Србији догодилo се 230 саобраћајних незгода у којима су учествовали возачи трактора, а анализе показују да су 164 саобраћајне незгоде изазвали возачи трактора. У овим саобраћајним незгодама погинуло је 12 возача трактора, а повређена су 64 возача трактора и 19 путника.Анализом саобраћајних незгода које су се догодиле у претходном периоду утврђено је да се у периоду који је пред нама, односно од августа до новембра догађа највећи број саобраћајних незгода у којима учествују трактори и који за последицу имају смрт неког лица. У циљу превенције настанка саобраћајних незгода, потребно је да се возачи трактора придржавају следећег:- да обрате пажњу на техничку исправност трактора и прикључних возила, да благовремено уоче и отклоне евентуалне недостатке, посебно оне који се односе на светлосне уређаје и сигнализацију;- да трактори и радне машине ноћу, као и у условима смањене видљивости у саобраћају на путу морају имати укључено жуто ротационо или трепћуће светло;- да трактори не смеју на предњој страни да имају уређаје или материје које дају, односно одбијају светлост црвене боје, а на задњој страни које дају, односно одбијају светлост беле боје. Изузетно, напред наведено се не односи на светла за осветљавање пута при вожњи уназад, покретно светло за истраживање (рефлектор), светла за осветљавање задње регистарске таблице и регистарску таблицу са белом рефлектујућому материјом и контурне ознаке. Такође, светла, односно катадиоптери, за време вожње не смеју да буду заклоњени нити запрљани у мери да су неуочљиви за остале учеснике у саобраћају;- да се возило не оптерети преко могућности које дозвољавају особине пута и техничко – конструкциона својства возила. Ова чињеница је посебно значајна јер возачи трактора, често вуку једно или два прикључна возила и крећу се по неравним површинама, нагибима или по клизавим и блатњавим коловозима;- да возачи трактора не дозволе расипање терета по коловозу, као и да на точковима својих возила не износе блато на коловоз и- да не смеју управљати трактором уколико су под дејством алкохола.Имајући у виду очекивано појачано присуство возача трактора на путевима, у циљу омогућавања несметаног и безбедног одвијања саобраћаја, смањења броја саобраћајних незгода, као и спречавања и откривања прекршаја којима се изазива непосредна опасност за учеснике у саобраћају, у наредном периоду полицијски службеници саобраћајне полиције ће вршити појачану контролу над поштовањем прописа од стране возача трактора. Тим поводом, позивамо вас на поштовање прописа у циљу безбедности свих учесника у саобраћају.

Share This:

Kvalitet vazduha u Pirotu

Kvalitet vazduha u Pirotu